niedziela, 5 lutego 2012

Iveco Stralis


Stralis Active Space to kabina uniwersalna i dynamiczna, doskonała do podróży w pojedynkę lub w towarzystwie, idealna na trasach krajowych i międzynarodowych. Absolutny komfort: kolumna kierownicy o regulowanej długości i wysokości zapewnia przyjemne i wygodne prowadzenie; fotel można ustawić w optymalnej pozycji za pomocą łatwo dostępnych bocznych dźwigni. Ergonomia na Twoje usługi: przestrzeń, która dostosowuje się do potrzeb. Specjalny obrotowy cokół dźwigni zmiany biegów ułatwia dostęp z fotela kierowcy do strefy wypoczynkowej. Maksimum bezpieczeństwa na jezdni: funkcjonalny panel przyrządów oraz system Multiplex, czyli "mózg" koordynujący pracę modułów elektronicznych, gwarantuje idealne zachowanie się pojazdu w danych warunkach oraz wyjątkowo szybkie przetwarzanie informacji niezbędnych kierowcy. Informacje te są wyświetlane na kolorowym monitorze (ICD - Iveco Colour Display), obsługiwanym za pomocą przycisków na kierownicy. Ze swoją osobowością i charakterem, Stralis zabierze Cię dokąd zechcesz, zapewniając Ci przy tym poczucie, że cały czas jesteś u siebie.

PRZEMYŚLANA FUNKCJONALNOŚĆ, DOJRZAŁA SIŁA
Misja Stralis: zapewnić wysoką wydajność poprzez zmniejszenie zużycia paliwa i kosztów eksploatacji oraz zwiększenie średniej szybkości na rzeczywistych trasach. Przyczyniają się do tego z jednej strony - podczas przyspieszania - osiągi i elastyczność silników Cursor, a z drugiej - podczas hamowania - skuteczność mechanizmu ITB (Iveco Turbo Brake) - dekompresyjnego hamulca silnikowego. Silniki Cursor - 10 i Cursor 13 z turbosprężarką o zmiennej gometrii gwarantują wysoki i stabilny moment obrotowy w szerokim zakresie prędkości. Skrzynia "Euro Tronic Automated" w istocie automatyzuje funkcje wyboru i zmiany biegów, ułatwiając optymalne dostosowanie biegu do prędkości i w konsekwencji, oszczędniejszą jazdę. Elektroniczne sterowanie dodatkowo minimalizuje ryzyko błędu.

CURSOR 10

* POJ. SKOKOWA (I) 10,3
* MOC (KM) 400 PRZY 2100 obr./min 430 PRZY 2100 obr./min
* MOMENT OBROTOWY (Nm) 1900 (od 1050 do 1480 obr./min) 1900 (od 1050 do 1570 obr./min)
* SKRZYNIA BIEGÓW ręczna 16-stopniowa - "Euro Tronic Automated" 12-stopniowa

CURSOR 13

* POJ. SKOKOWA (I) 12,88
* MOC (KM) 480 PRZY 1900 obr./min 540 PRZY 1900 obr./min
* MOMENT OBROTOWY (Nm) 2200 (od 1000 do 1550 obr./min) 2350 (od 1000 do 1610 obr./min)
* SKRZYNIA BIEGÓW ręczna 16-stopniowa - "Euro Tronic Automated" 16-stopniowa

AKTYWNA TECHNOLOGIA
Całkowite bezpieczeństwo i niezawodność to ważne połączenie zalet w jednym z najbezpieczniejszych i najskuteczniejszych układów hamowania, jakie są obecnie dostępne. Przednie i tylne hamulce tarczowe są sterowane elektronicznie za pomocą modułu EBS (Elektronic Braking System) i ASR (Antil Slip Regulation) - przyczynia się do skrócenia drogi hamowania. Najwyższy poziom technologii zastosowanej w Stralis Active Space dotyczy także komfortu. Nowe pneumatyczne zawieszenie kabiny zmniejsza wstrząsy oraz kołysanie wzdłuż i w poprzek osi, zapewniając komfort porównywalny z tym, jakiego doświadcza się w fotelu, w zaciszu własnego domu.

IDEALNA REAKCJA
Jak najlepsze i najpełniejsze zaspokojenie różnorodnych potrzeb: oto zadanie, jakiemu ma sprostać Stralis. Na długich i średnich dystansach, na trasach krajowych i międzynarodowych, jako ciągnik lub podwozie z kabiną, Stralis oferuje najbardziej nowatorskie i skuteczne rozwiązania.

WSZECHSTRONNA GAMA
Gama pojazdów Stralis obejmuje ciągniki i podwozia z kabiną, o mocy dostosowanej do potrzeb transportu na średnich i długich dystansach. Ewolucja w dziedzinie transportu prowadzi do coraz większego zróżnicowania pojazdów, w zależności od przeznaczenia. Pojazdy do transportowania ładunków o dużej objętości mają obniżoną konstrukcję w celu uzyskania wewnętrznej przestrzeni użytkowej o wysokości trzech metrów. Są one dostępne jako podwozie z kabiną (GV) oraz ciągnik siodłowy (LT). W pojazdach do przewożenia kontenerów (CM) specjalne pneumatyczne zawieszenia przednie i tylne umożliwiają błyskawiczne przemieszczenia pionowe, dzięki dużej pojemności zbiorników powietrza oraz elektronicznie sterowanemu systemowi podnoszenia podwozia (ECAS).

Iveco Stralis AT i AD

IVECO STRALIS, WYDAJNOŚĆ W WIELKIM STYLU
Po sukcesie, jakim było zdobycie przez ciężarówkę Stralis międzynarodowego tytułu Truck of the Year 2003, Iveco rozszerza ten typoszereg o dwie nowe wersje: Stralis Active Time i Stralis Active Day.

Stralis AT (z kabiną sypialną) i Stralis AD (z kabiną dzienną) są zdolne zaspokoić wszelkie potrzeby transportowe, wyznaczając w tej dziedzinie nowe standardy ekonomiczne.

Rozwiązania stylistyczne i techniczne podporządkowano tu jednemu celowi: maksymalizacji wydajności, dzięki czemu użytkownik może oczekiwać szybkiego zwrotu z inwestycji.

Aerodynamiczne kształty nadwozia przekładają się na mniejsze zużycie paliwa, a szerokie wloty powietrza w osłonie chłodnicy zapewniają optymalne chłodzenie silnika.

Trzyczęściowy zderzak w kolorze nadwozia można w razie potrzeby naprawić, wymieniając tylko uszkodzoną część. Wkomponowane w jego konstrukcję halogenowe światła główne są dobrze chronione i łatwo dostępne.

Dzięki owiewkom na przednich narożnikach, boki kabiny nie brudzą się zbyt szybko. Poszycie ze stalowych blach ocynkowanych zapewnia wyjątkowo dużą trwałość kabiny.

Iveco Stralis to styl w służbie wydajności.

FUNKCJONALNOŚĆ NA DRODZE
Stralis Active Time to model z kabiną sypialną, przeznaczony przede wszystkim do przewozów krajowych na długich i średnich dystansach oraz przewozów międzynarodowych, z niewielką liczbą postojów nocnych. Dostępne są dwie wersje: ciągnik lub podwozie, z dachem standardowym lub - opcjonalnie - podwyższanym.

Te funkcjonalne i ergonomiczne pojazdy spełniają wszystkie wymagania kierowców w różnych warunkach pracy.

Spojler dachowy kabiny, podnoszony lub opuszczany w zależności od wysokości zabudowy, razem z owiewkami bocznymi poprawia profil aerodynamiczny, obniżając zużycie paliwa zwiększa opłacalność eksploatacji.

Nowe zawieszenie kabiny gwarantuje wyjątkowy komfort jazdy.

Wszechstronności zastosowań ciężarówek gamy Stralis odpowiada wybór mocnych i elastycznych silników Cursor 8 i Cursor 10, dostępnych w zakresie mocy od 270 do 430 KM.

SPRAWNOŚĆ I ELASTYCZNOŚĆ
Stralis Active Day to ciężarówka o wszechstronnych zastosowaniach w transporcie. Dostępna jest z kabiną dzienną (krótką) w dwóch wersjach: jako podwozie lub ciągnik.

Łatwy i bezpieczny dostęp do wnętrza zapewniają ergonomicznie usytuowane uchwyty oraz szerokie stopnie. To ważne dla kierowców, którzy w ciągu dnia muszą obsłużyć wiele dostaw.

Silniki Cursor 8 i Cursor 10 łączą doskonałą elastyczność z niskim zużyciem paliwa i niskim poziomem emisji - cechami szczególnie pożądanymi w transporcie miejskim i podmiejskim.

KOMFORT I OPŁACALNOŚĆ
Nowe ciężarówki Stralis AT i AD są idealnym miejscem pracy - także dzięki temu, że w procesie ich projektowania brali udział przedsiębiorcy transportowi i kierowcy.

W rezultacie stworzono środowisko sprzyjające wydajnej pracy, a zarazem relaksujące w chwilach wypoczynku, dzięki czemu zarówno pojazd, jak i kierowca, mogą osiągnąć maksymalną wydajność.

Siedząc w wygodnym fotelu z zawieszeniem pneumatycznym, kierowca ma wszystko w zasięgu ręki: od dźwigni zmiany biegów po włączniki na tablicy rozdzielczej. Możliwość regulacji fotela i kierownicy zapewnia wygodę i bezpieczeństwo podczas jazdy.

Do wykończenia wnętrza użyto charakterystycznej tkaniny; w wersji z podwyższonym dachem - także powyżej szyby przedniej.

Odpowiednio dobrane oświetlenie dodaje wnętrzu przytulności, podobnie jak schowki: pod siedzeniem pasażera i na desce rozdzielczej w pobliżu skrzynki bezpieczników.

Przewidziano ponadto uchwyty do butelek na drzwiach i na środkowej konsoli, miejsce na puszkę na desce rozdzielczej obok kieszeni na telefon komórkowy, schowki bagażowe pod dolną leżanką, siatki do przytrzymania luźnych przedmiotów w górnych, otwartych schowkach. Opcjonalnie kabina może być wyposażona w pojemnik izotermiczny lub lodówkę.

NAJNOWOCZEŚNIEJSZE INSTRUMENTY
Idealne środowisko pracy, łatwa w obsłudze elektronika pokładowa i sprawdzona niezawodność - dzięki temu wszystkiemu ciężarówkę Stralis można określić jako "zintegrowany system transportowy".

Kolorowy monitor ICD (Iveco Colour Display), łatwy do odczytania i praktyczny w sterowaniu dzięki przyciskom kontrolnym na kierownicy, umożliwia sprawdzanie na bieżąco wielu parametrów pracy: od średniej prędkości, poprzez zużycie paliwa, po stan techniczny pojazdu. W każdej chwili można przeprowadzić codzienną kontrolę poziomu płynów, jak również skontrolować zużycie wybranych elementów. Oszczędza się w ten sposób czas i wysiłek wkładany w utrzymanie sprawności pojazdu.

Panel instrumentów i ergonomiczna deska rozdzielcza oprócz klawiszy typu "soft touch" zawierają także standardowe dwupoziomowe włączniki wentylacji i ogrzewania.

Na życzenie dostępne są: klimatyzacja, ogrzewanie postojowe i radio z odtwarzaczem CD, sterowane za pomocą przycisków kontrolnych na kierownicy. Komfort akustyczny zapewnia doskonałe wyciszenie kabiny i cicha praca silnika Cursor.

NIEZAWODNOŚĆ I MOC
System Multiplex, sprawdzony w modelu Stralis Active Space, umożliwia pełną elektroniczną kontrolę ciężarówek Stralis AT i AD, gwarantując najwyższą niezawodność i wydajność. Elektroniczny system CAN (Controller Area Network) optymalizuje współdziałanie silnika, skrzyni biegów i innych układów. Dane te można przetwarzać w standardowym systemie zarządzania flotą (FMS-Fleet Management System), optymalizującym wykorzystanie pojazdów.

Sercem każdej z ciężarówek Stralis AT i AD jest silnik Cursor. Cursor 8 dostępny jest w trzech różniących się mocą wariantach: 270, 310 i 350 KM; Cursor 10 natomiast w dwóch: 400 i 430 KM.

Wszystkie silniki mają po 4 zawory na cylinder, wałek rozrządu w głowicy, pompo-wtryskiwacze i turbinę doładowującą o zmiennej geometrii. Silniki reprezentują najwyższy poziom innowacji i rozwoju technicznego w dziedzinie napędów pojazdów ciężarowych. Wyróżniają się stałą wartością momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów, co oznacza mniejszą częstotliwość zmiany biegów, mniejsze zużycie paliwa i niższy poziom emisji (zgodnie z aktualną normą Euro 3 i przewidywaną normą Euro 4).

O efektywnym wykorzystaniu osiągów decyduje właściwe dobranie silnika, skrzyni biegów i przełożenia tylnej osi. W każdym z możliwych zastosowań Stralis zapewnia doskonałą równowagę tych elementów.

Mechanicznie sterowane przekładnie 9- i 16-biegowe wyposażone są standardowo we wspomaganie, dzięki któremu zmiana biegów odbywa się płynnie i wymaga mniej wysiłku. Do pracy związanej z częstą zmianą biegów, typową np. dla dystrybucji towarów w mieście, Iveco proponuje skrzynię biegów EuroTronic 2, mogącą działać w trybie automatycznym lub półautomatycznym. Zwiększa ona komfort i bezpieczeństwo jazdy, ogranicza zużycie paliwa oraz zmniejsza zużycie całego układu napędowego. Oprócz zapewnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa biernego, we wszystkich pojazdach Stralis zastosowano hamulce przednie z wentylowanymi tarczami. Wersje o mocy do 350 KM wyposażone są w tylne hamulce bębnowe, podczas gdy w wersjach 400 i 430 KM także tylne koła mają hamulce tarczowe.

ABS jest standardem, a modele z hamulcami tarczowymi na obu osiach wyposażone są ponadto w elektroniczny układ hamulcowy EBS (Electronic Braking System): zaawansowany układ sprzężony z hamulcem silnikowym, tempomatem (cruise control) oraz z pozostałymi pomocniczymi urządzeniami do hamowania lub automatycznej zmiany biegów.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, to skrócenie czasu reakcji układu dzięki EBS pozwala na skrócenie drogi hamowania z prędkości 85 km/h o około 16 m w porównaniu z zestawem wyposażonym tylko w ABS. Ten rodzaj sterowania wydłuża ponadto czas eksploatacji tarcz i okładzin. Jako opcja dostępny jest też pomocniczy hydrauliczny układ hamowania - intarder.

Komputerowy system diagnostyczny Iveco MODUS, skraca czas potrzebny na rozpoznanie problemu i pobyt w warsztacie. Modus w ciągu kilku sekund sprawdzi wszystkie parametry pojazdu; przenośny system IWT (Iveco Wiring Tester) skontroluje układ elektryczny; a IT 2000 umożliwi sprawdzenie stanu pojazdu i postawienie diagnozy podczas postoju.

"Okresy między przeglądami":
Długie okresy międzyobsługowe przekładają się na zmniejszanie kosztów eksploatacji Stralis AT & AD. Stosowanie syntetycznych olejów pozwala wydłużyć ich eksploatację nawet do 150 000 km w silniku i do 300 000 km w przekładniach. Okładziny hamulcowe mogą wytrzymać nawet 400 000 km przebiegu, tarcze hamulcowe natomiast aż 750 000 km. Żywotność sprzęgła w przypadku skrzyni biegów EuroTronic 2 może przekroczyć 800 000 km.

GAMA MOŻLIWOŚCI
Główną cechą gamy Stralis AT i AD jest możliwość doboru ciężarówki do konkretnych zastosowań. Liczba możliwych konfiguracji jest nieomal nieskończona.

Dostępne są trzy rodzaje kabin. Kabina krótka jest dobra jako miejsce pracy wykonywanej dzień po dniu. Istnieją dwie długie kabiny: ze standardowym dachem i jednym łóżkiem lub z dachem podwyższonym i opcjonalnym drugim łóżkiem. Istnieje możliwość zamówienia wersji wykończonej specjalnym zmywalnym materiałem.

Wszystkie modele standardowo posiadają zderzak w kolorze nadwozia. Na życzenie montowany jest zderzak stalowy.

Dla jazd z dużą prędkością na długich trasach dostępne są zestawy spoilerów poprawiające aerodynamikę pojazdu zmniejszające zużycie paliwa.

Użytkownik ma do wyboru szereg wersji o różnych rozstawach osi, przystosowanych do różnych rodzajów zabudowy. Dostępne są wersje dwu- i trzyosiowe. Płaska rama podwozia umożliwia łatwy montaż różnego rodzaju nadwozi standardowych i specjalistycznych.

Cała gama obejmuje wersje zarówno z pojedynczą, jak i podwójną redukcją tylnego mostu.

Istnieje pięć typów zawieszeń mechanicznych lub pneumatycznych, które mają zastosowanie w różnych warunkach terenowych i nawierzchniach oraz przy różnych obciążeniach. Do zastosowań z nadwoziami wymiennymi, można zamówić regulowane zawieszenie pneumatyczne, pozwalające na obniżenie podwozia o 300 mm.

Aby podwyższyć niezawodność układów elektrycznych nadwozia, przewidziano szereg punktów dostępu do nich. Zakres wyzwań transportowych, jakim mogą podołać Stralis Active Time i Stralis Active Day, wydaje się prawie nieograniczony.

USŁUGI PONAD GRANICAMI
Europejska sieć dystrybucji części. Prawie 2 000 wyspecjalizowanych dealerów i warsztatów. Doradztwo w zakresie zakupu i finansowania. Usługi zarządzania flotą. Ponad 20 000 wykwalifikowanych pracowników obsługi klienta. Oto specjalistyczne usługi Iveco, ułatwiające optymalną eksploatację ciężarówek Stralis Active Time i Active Day.

Centrum Diagnostyczne
Pomoc warsztatowa i drogowa, skracająca do minimum czas przestoju pojazdu, dzięki zastosowaniu komputerowych systemów diagnostycznych: Modus, IWT (Iveco Wiring Tester) i IT 2000.

Stralis Active Time i Stralis Active Day kontynuują międzynarodowy sukces Stralis - Ciężarówki Roku 2003 - Truck of the Year 2003.

Łączą one w sobie elegancki styl, doskonałą aerodynamikę, komfortowe środowisko pracy i wysoko rozwiniętą technikę, ustanawiając nowe standardy efektywności.

Ciężarówka Stralis Active Time z kabiną sypialną i standardowym bądź podwyższonym dachem, przeznaczona jest na krótkie bądź długie trasy krajowe i międzynarodowe. Stralis Active Day z kabiną dzienną idealnie nadaje się do pracy w mieście i przewozów międzymiastowych.

Oba modele dostępne są jako ciągniki lub podwozia, wyposażone w silniki Cursor 8 lub Cursor 10 o różnych mocach: od 270 do 430 KM. Nowo zaprojektowana kabina, najnowocześniejsze silniki, elektroniczny system kontroli Multiplex, kolorowy monitor, kinematyka dostosowana do zadań, ABS i EBS, bogactwo wersji zdolne zaspokoić wszelkie potrzeby transportowe - to wszystko sprawia, że gama ciężarówek Stralis stanowi najwyżej rozwinięty system transportu ciężkiego na współczesnym rynku. 


GALERIA ZDJĘĆ 
















                                             FILMIK O IVECO STRALIS






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz